a CERENCE KARMAN ÇORMAN: ÇANTA İMALAT MALZEMELERİ- AKSESUARLARI

İzleyicilerim

15 Şubat 2013 Cuma

ÇANTA İMALAT MALZEMELERİ- AKSESUARLARI


    Merhaba. Çanta aksesuarlarını ve çanta yaparken kullandığım yardımcı aletleri kısaca anlatmak istedim. Aksesuarları fotoğraflarken zemin olarak yeni aldığım deriyi kullandım :)
                                         
                                                                    ZİNCİR
Bu şekilde sade olarak da , içine ince deri geçirilerek de takılabilir. Genelde zincirleri çanta gövdesine takmak için kuşgözü kullanıyorlar.

ÇANTA SAPI
Bunların ahşapları da var. Üzerine deri geçirip kullananlar da var, bu şekilde direk çantaya takanlar da.

ÇANTA SAPI TAKMA APARATI
Mağazaları gezerken dikkatinizi çekmiş olabilir. Kalın fitilin etrafında derileri aynı makrome dibi örerek sap yapıyorlar ve iki ucunu da bu aparatlara sokuyorlar.

KANCALAR
Özellikle uzun sapları çantaya takmak için kullanıyorlar. Uzun sapları istendiğin de çıkarılabilen kısa saplı çantalar için ideal
                                                                  KUŞGÖZÜ
Kullanım alanı sadece çanta değil. Değişik boyutlarıyla ve şekilleriyle brandadan dosya yapımına ve tekstile kadar kullanılıyor. Taşlıları da var ama onları henüz burda bulamadım. İnternetten toptan getirtmem gerekecek sanırım.   
                                                          METAL HALKALAR
Bir sürü rengi ve şekli var.   Hangisini kullanacağımıza çanta büyüklüğüne, rengine ve sapına göre karar verebiliriz.  
                                                     
                                                            ÇANTA KLİPSİ
Bunlar yaygın kullanılanları.  Ama son zamanda üretilen çantalarda değişik şık aparatlar kullanılmış. 
                                                   
                                                           METAL ETİKET
Kendi yaptığımız çantalara çok gerekli değil ama bazen şıklık katıyor. Kendi markamız olsa daha iyi olur tabi :))

                                                                                                               
ÇANTA SAPI TAKMA APARATI
Genelde kapaklı çantalara sap takmak için kullanılıyor.Bu şekildekinin kullanımı kolay.  Bunların bir de vidalıları var . Çanta kapağı deliniyor . Halka kısmı kapağın altından geçiriliyor. Sonra vida ile sağlamlaştırılıyor. Onlar da gayet şık.
                                                      
                                          FERMUAR UÇLARINI KAPATAN METAL
Bu aparat fermuarın başını ve sonunu kapatmak içi kullanılır. Çantalarda kullanılan fermuarlar genellikle uzun yapılır ki çanta ağzı rahat açılsın.Hatta bazen fermuarların bitişi çanta ağzından yanlara doğru sarkar. Bu aparat aynı zamanda görünümü de güzelleştirir. 
                                                         MANYETİK ÇITÇIT
Hem kapaklı çantalar da hem de dıştan cepli çantalar da kullanılabilir.    Çantanın doluluğuna göre çanta şeklini ayarlamak için kullanılabilir. Örnek; http://ceren86.blogspot.com/2012/11/krem-rengi-deri-canta-yapimi.html
                                                               
                                                                  PERÇİN
Değişik boyutları , şekilleri ve renkleri ile amaca göre kullanılabilir. Ben bazen çanta tabanına destek koyduğumda sağlamlaştırmak için çanta ayağı yerine yuvarlak başlı perçinlerden kullanıyorum (Baştan üçüncü örnek verilebilir.)  Çanta saplarında kullanılır genelde ama çantayı süslerken de kullanılabilir. Süslerken bunların haricinde dişli zımbalar da kullanılıyor. Yeri gelmişken söylemek istedim.
ÇANTA AYAĞI
Kullanımı gayet kolay. Salaş çantalarda değil de geniş tabanlı kalıplı çantalarda gayet hoş duruyor.

                                                                PED LEVHA
Benim aldığım bu ürün lateks yapışkanlı ped levha diye geçiyor. Bir çok çeşitleri var. Bu malzeme en iyisi. Deriye hava aldırıyor ve sağlam. Yalnız metresi deriden baya bir pahalıya mal oldu bana :) Çantanın dik ve şık durması için  destek sağlıyor. Ayakkabı imalatında da kullanılıyor.
Kağıdını kaldırdığımız zaman direk deriye yapıştırabiliyoruz. Kullanımı gayet kolay.

MUKAVVA
Dikkat ettiyseniz bazı çantalar da  mukavva kullanılır. Ama dosya tipi çanta değilse eğer asla büyük parçalar halinde kullanılmaz. Gerekli yerlere (kapak kısmına, ağız kısmına bazen taban kısmına)  belli ölçülerde kesilerek kullanılır. Dışardan baktığımızda belli olmaz ama çantayı ıcık cıcık ellerimizle palpe ettiğimizde farkedebiliriz :)


                                                             SUNİ DERİLER
Gerçek natural deriden de yapılbilir  tabi. Bir de denyeli çantalık kumaş var. Denyesine göre kalitesi değişiyor. Hatta bir kaç ünlü marka bu denyeli kumaşları kullanıyor. Gerçek deri olmamasına rağmen pahalıya satılmasında marka olmasının ve işçiliğinin kusursuz olmasının büyük etkisi var tabi. Ha deriden de gayet sağlam oluyorlar. Kumaşlarına kendi fix desenlerini vermeleri ve çantaların sade olmasından dolayı modası da geçmiyor. Yıllarca kullan işte hiç birşey olmaz.
Piyasada genelde satılan çantalar da bu suni deriden. Bunlar da kalite kalite satılıyor. 1. kalite, 2. kalite vs. Ucuz ve pahalı bir çantayı karşılaştırdığımızda aradaki farkı görebiliriz. Metal aksesuarların bile kalite farkı bariz.
Kısa olan deri rulolar önce ki derilerden arta kalanlar. Daha küçük deri parçalar var artık. Onları da büyük bir kutuya koydum. İlerde lazım olurlar diye. Bazı derileri yeni aldım. Petek desenli bir deri var ona bayıldım.Siyah düz rugan bir deri aldım. Larcivert ve mavi deriler.....Bir sürü yeni deri gelmiş. Kendimi kaybettim orda :)))


İki mavi derinin arasında pembe cizgili bir deri var. Favorim o da . Çok beğenerek aldım. Timsah desenli mavi deri de oldukça hoşuma gitti. Yalnız o derinin altındaki deri yani en alttaki deri larcivert. Rengi gri gibi çıkmış.






Kahverengi derilerin arasındaki petek desenli deriyi çok severek aldım.

                                  ÇANTA YAPARKEN KULLANDIĞIM EL ALETLERİ
En baştaki kaş kalemi. Deri kenarlarını boyamak için. 2.sine biz deniyor. Deri de küçük delikler açmak için kullanıyorum. Kalın derilerde arkasına çekiçle vurarak yapıyorum. 3.sü deri kesmek için kullanılıyor. Maket bıçağı da baya yardımcı oluyor bana. 4.sü ile çok küçük perçinleri ve yuvarlak başlı perçinleri takıyorum.5.si tokmak. deriye solüsyon sürdükten sonra tokmak ile vurarak kenarları alıştırıyorum. Tokmağı perçin çakmak için de kullanılabileceğini kahverengi rugan çantayı yaparken fotoğraflayaarak anlatmıştım. Sonuncusu kemer delme aleti diye geçiyor.

                                                          TULUMBA EL PRESİ
 
Kapsül çakma makinesi olarak da geçiyor. Manuel. Yukarda gösterdiğimiz kuşgözü perçin rivetleri çakmak için kullanılır.   Çeşite ve boyuta göre kalıpları vardır. Onlar takıp çıkartılarak istenilen aksesuar çakılabilir.

SOLÜSYON

Bu yapıştırıcının da kullanılan yere göre birçok çeşitleri var. Ben teneke halinde aldım . Kavanozlara ayırıp çatı katına koydum. Kullanacağım kadarını odaya koyuyorum. Yalnız kokusu çok ağır.Kullanırken maske takıyorum ve odayı havalandırıyorum. Bunu kullandığım gün odanın pencereleri en az 1 gün açık kalıyor. Koku ancak gidiyor. 



47 yorum:

  1. Ceren böylede yapılmazki,manzemeleri gösteriyorsun bizi çatlatacaksın.Sözüm şaka hepsini güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan ablacığım iste hepsi senin :) Teşekkür ederim ...

      Sil
  2. malzemeler şahaneee...
    bakalım ne güzellikler çıkacak merakla beklicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok merak ediyorum :) Zaman bulursam başlayacağım:) Teşekkür ederim

      Sil
  3. nereden temin ediyosun bunları

    ben eminönüne gitmeyi düşünüyodum bu malzemeleri almak için adlarını öğrendiğim iyi oldu not alıcam.
    saola rkdşım
    güle güle kullan inş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunları Konya Kunduracılar sanayisinden farklı farklı dükkanlardan temin ettim. Rica ederim yardımcı olabildiysem sevindim.

      Sil
  4. Ayy..canım benim. Şansın açık,mutluluklar seninle olsun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Türkan ablacım aynı dilekler senin için de geçerli .

      Sil
  5. Ne kadar teferruatlı bir işmiş bu çanta işi çok ta güzel açıklamışsın canım sana kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Daha var teferruatı net öğrenince onları da yazarım :)) Sana da kolay gelsin.

      Sil
  6. Cereeeeen bunlar ne böyle sen ufak çaplı bir atölye oluşturmuşsn kendine:))))Vallahi anladığım kadarıyla sen de benim kafadansın ya hep ha hiç.Ben de şu şeker hamuru işne acayip yatırım nyaptım bakalım sonu nasıl gelecek:)))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım sen yapmazsan kim yapacak bu şeker hamuru işini. İyi ki de yatırım yapmışsın. Ben fotoğraflarını bile izlemekten zevk alıyorum :))))) Sevgiler...

      Sil
  7. valla iştahım kabardı,harikasın.insanın uykusu gelmez hemen bir güzellikle bekliyorum sonuçları.bu gece ben uyuyamam ki ne hayaller kurarım o malzemelerle,kolaylıklar diliyorum nolur uzatma arayıda rahat uyuyayım:))sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim yaa :)) bu ne coşkulu bir yorum :)) Samimiyetin için teşekkürler :))

      Sil
  8. Hemen bir şeyler yapmaya başla canım merak içinde bekliyorum:)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksi gibi bu aralar hiçte zaman yok hikmetciği haftaya işe koyuluyorum :)))

      Sil
    2. Canım nerelerdesin bir gittin bir daha yoksun... Umarım her şey yolundadır...

      Sil
  9. Canimcigim, malzemeler harika, ee tabi birde marifetli ele gecince kimbilir ne sahaneler cikacak ortaya:) vallahi bende heyecanla bekliyor olacagim guzelliklerini:) umarim bizi cok bekletmezsin? kolay gelsin hayatim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOO böyle düşünmene çok sevindim Mevlüde hanımcığım :)) Böyle güzel yorumlar okuyunca benim heyecan tavan yapıyor :) sevgiler

      Sil
  10. Ne kadar çok malzeme varmış çanta için. Benim yaptıklarımda bu malzemeler yok gibi kalıyor. Bu işi yapmaya karar verdiğinde mi bu aksesuarları araştırdın, sanki küçük bir atölye malzemesi ...
    Yeni çantalarının detaylı resimlerini bekliyorum. Kolay gelsin izlemeye aldım seni...

    YanıtlaSil
  11. Yavaş yavaş tedarik ettim malzemeleri. Teşekkür ederim ben de sizi takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ceren hn amator olarak canta yapmak istiyorum egitim veriyormusunuz?

      Sil
  12. Paylaşımlarınızı ilgiyle okudum.Sitenize katıldım .sizi de beklerim
    http://demodeyiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. merhabalar payşaımlarınız için teşekkürler.....Acaba lateks yapışkanlı ped levha yı nerelerde bulabiliriz...(sanayi sitelerindemi saraciyedemi vs vs )ben istanbulda oturuyorum sevgiler çantalar muhteşem ellerinize sağlık:==

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kunduracılar sanayi sitelerinde perakende satışı vardır muhakkak. ilginiz için teşekkürler :)

      Sil
  14. Cereeeeenn nerelerdesin sesin soluğun çıkmıyor iyimisin?????sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım kusura bakma geç cvp verdim . İyiyim merak edip yazman beni çok mutlu etti. Sevgiler :)

      Sil
  15. Cereeeeeeennnnnnnn huuuuuuuuuuu: oralardamisinnnn? bende bir mim'in var kabul ederseeeeeennnnn?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yeni haberim oldu mevlüdeciğim kusura bakma şimdi bakıyorum kabul ederim tabiki teşekkür ederim :)

      Sil
  16. bu faydalı post için teşekkürler, ben merakla yeni marifetlerinizi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkürler güliz hanım bu hafta içi bir tane çanta yayınlayacağım.Sevgiler...

      Sil
  17. Burada iyi bir şeyler olacak galiba,hemen takibe alayım da kaçırmayayım bari.Kızımız marifetli maşallah.Ellerin dert görmesin sevgili Ceren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursel hanım hoşgeldiniz ben de sizin bloğunuza hoşgeldim :) Sıcak yorumunuza ayrıca teşekkür ederim. Sevgiler....

      Sil
  18. MaşaAllah blog dünyasında ne becerikli hanımlar varmış tam bana göre bundan sonra sizden öğreneceğim çok şeyler olacak. Takipteyim. :) Teşekkürler paylaşımlarınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Saadet hanım hoşgeldiniz. Memnun oldum :)

      Sil
  19. Elimde orjinal deri vardı bir kaç tane, nasıl yapacağımı bilemiyordum, rahatsız edersem kusura bakmazsınız inşaAllah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmış olduğum çantalardan fikir alabilirsiniz onun dışında istediğiniz soruyu sorabilirsiniz saadet hanım Bilhassa memnun olurum.

      Sil
  20. Tam aradığım post bu. Süpersin ben de çanta için malzeme almalıyım. Hepsinin ismini bir yerde görmek beni çok mutlu etti. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  21. YENİ BİR YER AÇILDI KARABAĞLARDA BU MALZEMELERİN HEPSİ ORDA VAR..BİLGİNİZE

    YanıtlaSil
  22. FİRMANIN ADI : BAKAÇSAN
    3 KATLI BİR YER YALNIZ TAM OLARAK FAALİYETE BAYRAMDAN SONRA GİRECEK..
    WEB ADRESİNDE TÜM BİLGİLER VAR ADRES TELEFON ..

    www.bakacsan.com
    https://www.facebook.com/bakacsan

    EĞER KİSBUYU BİLİYORSANIZ KARABAĞLARDA ONUNLA BİTİŞİK.. PARK SORUNUDA YOK.. RAHAT RAHAT ALIŞVERİŞ YAPABİLİRSİNİZ..

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar...
    ÇAnta malzemelerini aratırken rastladım size gözlerime inanamadım . Nasıl bir güzellik bu :)
    Nasıl güzel anlatmışsınız.
    Maşallah Allah yolunuzu açık etsin inşallah.
    Ah siz malzemelri bulmuşsunuz inanın ben Kocaelideyim yerel dükkanlarda yok. Bende sanayıiyemi gitsem bilemedim.
    Takipteyim artık sizi :)
    Segiler...

    YanıtlaSil
  24. Düzel dilekleriniz için teşekkürler gülay hanım :) Kunduracılar sanayi sitesi varsa oraya bakmanızı tavsiye ederim . Ben de sizi takip etmekten büyük zevk duyacağım sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. slm çanta saplarını tektek satıyomusunus fiyatları ne kadar ikincı resımdekı ve dıgerlernıde oğrenmek ıstıyorum

    YanıtlaSil
  26. slm ürünlernızı tektek satıyomısunuz fıyatlarını oğrene bılırmıyım

    YanıtlaSil
  27. Ben malzeme satmıyorum .İyi günler...

    YanıtlaSil