a CERENCE KARMAN ÇORMAN: KREM RENGİ DERİ ÇANTA YAPIMI

İzleyicilerim

27 Kasım 2012 Salı

KREM RENGİ DERİ ÇANTA YAPIMI

    Blog açmaya biraz geç karar verdim.Zamanımın olmaması buna etkendi sanırım. Bu blog benim için yeni doğmuş bir çocuk gibi şimdi. Eeee üzerinde özenle çalışmak gerekir değil mi? Girdik bir kere.
    Çanta yapma merakım bu sene başladı. Çanta hastasıyım desem yeridir. Aldığım maaşımın çoğu çantalara gider. Birgün birsürü para sayarak aldığım çantayı uzuuun uzuuun inceledim. İmitasyon deri olduğunu biliyordum. Onu böyle pahalı yapan markasıydı ve tabiki işçiliği. Maliyetinin çok çok az olduğunu çanta imalat malzemesi satan yere gittiğimde gördüm. Yani bir çantanın fiyatını arttıran en önemli unsurlar İŞÇİLİK ve YARATICILIK. Malzeme de çok önemli ama inanın iyi malzeme ile kötü malzeme fiyatları arasında o kadar fark yok.
   Neden çanta? Çanta insanın hayal dünyasını tatmin edecek kadar tasarıma açık bir obje. Öyle bir aksesuar ki o olmadan olmaaaaaz. Dışarı çıktığınızda saat, fular, şal, şapka takmasanız da olur değil mi? Ama ya çanta ? Biz bayanlar o olmasa elimizi kolumuzu koyacak yer bulamayız. Hem görsel olarak hem kullanışlılık açısından önemli olan başka aksesuar var mıdır ?
   E çanta yapmaya karar verdim verdim de nasıl bir çanta yapmalıydım? Her bayanın dikiş makinasında diktiği kumaş çanta istemiyordum tabi. İlk işim çanta derisi almak oldu. Önümde herhangi bir model olmadan kafamda yapacağım çantayı hayal ettim. İstediğim çanta koyduğum zaman içinde bir şey olmadan dik duran bir çantaydı. Ve benim için kullanışlılık çok önemli olduğu için birazcık büyük olması gerekiyordu.
   İşe aldığım deriyi güzelce ölçüp biçmekle başladım.Bu çantada alt, ön ve arka parça olarak üç parça kullandım. Dik durması için içine kalın keçeyi deriyle aynı olacak şekilde kestim. Fitil kullandım.Fitillik ip alıp onu aldığım deri ile kapladım. Fitil çantaya o kadar çok yakışıyor ki hem muntazam görünüyor hem de çantayı dimdik tutuyor. Fitillerle derileri birleştirdim. Vee çok güzel bir çanta gövdesi ortaya çıktı.Çanta alt yanlarına küçük perçinlerle aynı deriden parça perçinledim.Sapı içinse diğer çantalarımdan kopya çektim. Kalın bir halat alıp aldığım deri ile kapladım ve çantaya monte ettim.  Keşke çantayı yaparken detaylı olarak fotoğraflarını çekseydim öyle daha anlaşılabilir olurdu. Neyse bundan sonrakileri çekerim artık :)
   Çantanın dış kenarlarına çıt çıt monteledim. Böylece çantanın asıl şekli ortaya çıktı.
   İç astarı için saten kumaş kullandım. Bu da çantanın şıklığına şıklık kattı.
   Deri, içindeki keçe ve fitiller kalın olduğu için hepsini elle diktim. Biraz zor ama sıkıcı değil :)
           
                           ÇANTA SAPLARINI ÇANTAYA DİKEREK MONTE ETTİM.


                                            ÇANTA TABAN KISMINDAN GÖRÜNÜM


 

8 yorum:

  1. bu çalışmaların her biri birbirinden güzel; sabır, yaratıcılık ve yetenek gerekli. bunların hepsi bir araya gelince sonuç harika:))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim sabır işi olduğu kesin :)

    YanıtlaSil
  3. Çanta yapımı için ne kadar harcadınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çantaya harcanan suni deri fiyatı yaklaşık 5 milyon kadar. İçindeki keçe daha önceden vardı. 5 milyon işte :)

      Sil
  4. Merhabalar, biz Ankaradaki bir üniversitenin öğrencileriyiz. Çantalarla ilgili bir iş fikrimiz var sizinle iletişime geçebilme imkanımız var mı?
    Mail adresi gibi, çünkü sizden bilgi almamız gereken birçok konu var:) Yardımcı olursanız seviniriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyu tam anlamadım ama mail adresimi vereyim ordan açıklarsanız sevinirim. amantakma@gmail.com

      Sil
  5. harika, çabanız takdire şayan.

    YanıtlaSil